Dag 4. Scootertocht rondom Ubud

5 juni 2019 - Ubud, Indonesië

Gisteravond nog tot het einde in de LOLbar geweest, het was er erg gezellig met een reggae band en leuke backpackers vibe. Dus vanmorgen wat langer op bed gebleven en op het gemak een lekker ontbijtje gegeten in het straatje bij ons hotel.

We bedachten ons dat we de kunstmarkt en de Pura Saraswati tempel in Ubud vandaag wilde bekijken en dat het leuk zou zijn om dit met de scooter te doen. Binnen 10 minuten was alles geregeld en gingen we op weg.

De zon kwam achter de wolken vandaan, dus erg warm inmiddels. We hadden 13 km gereden en kwamen prachtige woondecoraties tegen. Heel modern of juist antiek. Ik bedacht me, dat ik wel een container vol zou kunnen krijgen en was al aan het inrichten in ons huis en tuin. We hadden ons oog laten vallen op een mooie vissenkom voor onze goudvisjes thuis, deze is gemaakt van gerecycled glas wat gesmoten is en daarna over een boomstronk is gegoten, dit geeft een aparte vorm aan het glas. Maar hoe gaan we dit meenemen tijdens het reizen?  We zouden er nog even over denken....  Maar wat vinden we hem mooi! De markt zelf stelde weinig voor, behoorlijk kitsch en niet onze smaak, veel van hetzelfde steeds. Daar even wat rond gekeken, het was te warm voor ons en hadden het plan om het paleis laat in de middag te gaan bezoeken. Het zwembad met verkoeling leek ons toch een beter idee. Op de terugweg toch nog gestopt voor onze must have! De vissenkom mee op de scooter, hij is prachtig!  zie foto's!

Toen we in onze kamer kwamen, zagen we dat er op het balkon bezoek op ons zat te wachten.... Bezoek wilde we liever niet binnen hebben, maar we waren wel zo gastvrij om ze water en zandkoekjes aan te bieden. Wat was het leuk met alle aapjes op ons balkon.

Vanmiddag een paar uurtjes bij het zwembad gelegen, even de relaxmodus aan, hier zijn we voor naar Ubud gekomen, samen genoten van de prachtige tuin en de rust.

Om 16.00 uur weer op de scooter gestapt richting de Pura taman Saraswati tempel. Wat een ongelooflijke drukte hier op de hoofdwegen! Chaos! Over een paar kilometer rijdt je al gauw een uur omdat alles vast staat. Hier geldt, wie durft die komt vooruit. Ik ben dan ook erg trots op mijn stoere vrouw, die zich meteen aanpast in het verkeer. We hebben een goede indruk van Ubud gekregen.

Onze zere rug en voeten moesten nodig een massage, dus we zijn nog heerlijk verwend voordat we moesten besluiten waar we zouden gaan eten. Dikke anderhalf uur echt genoten

We kozen voor Cinta Inn, grill en burgers. Maar voor de nagerechtjes, zijn we naar de overkant gegaan. ( bananencake en merengetaart) Zo hoefden we niet te kiezen tussen al het lekkers...

1. Jorica:
    Prachtig weer 👍
  2. Coby:
    5 juni 2019
    Schitterend!!miek die helm staat je prachtig!!!hihihihi die vissekom zit die vast aan jet hout??en leuke buren heb je!!ik denk dat die nog wel eens terug komen na zo,'n lekker hapje!!!
  3. Carla:
    5 juni 2019
    Jee wat leuk, wat doet die masseur bij je voeten😱😱
  4. Brenda:
    8 juni 2019
    Wat een mooie vissenkom!!! Nemen jullie er ook eentje voor ons mee? Als jullie het maar naar de zin hebben