Dag 12. Schildpadjes en shoppen

13 juni 2019 - Sanur, Indonesië

Alweer een dag voorbij, wat gaat het snel! Vandaag een bewolkte dag, maar warm en zweterig weer. Dus eindelijk tijd om te shoppen! We hebben ons door Grab laten afzetten bij Hardy's, een Balinees warenhuis met voor Bali Bijenkorf prijzen. Heerlijke winkel met veel kitch, hout en kleding.

Sanur zelf is een grote plaats met allerlei souvenirwinkels, maar heb je er 10 gezien, dan heb je ze allemaal gezien, overal verkopen ze hetzelfde... We hadden het al snel bekeken.

Vervolgens een Grab genomen naar het opvangcentrum voor zee schildpadden van het WNF. Hier worden gewonde schildpadden opgevangen en eieren in het zand uitgebroed. De jonge schildpadjes die zijn uitgekomen worden weer naar zee gebracht. We hebben allebei een schilpadje geadopteerd (sailor en kanjer) d.m.v. een donatie. Er wordt een filmpje gemaakt wat we nog toegestuurd krijgen.

De zon liet zich nog steeds niet zien en we hadden het wel weer toe aan een massage. Mo ging dit keer voor de hotstone. Het was weer heerlijk!

Aan het strand loopt een 5 km lange boulevard met tal van restaurantjes waar we een verlate lunch hebben genomen. Mo ging voor de sate ajam en ik voor de springrolls. Het zag er lekker uit, maar het was erg pittig en vettig.  Je kunt de klok er op gelijk zetten, maar dan gaat het meestal niet goed met de darmen.... En dus tijdens het wandelen, moest ing nodig wat lozen... Nou hebben we al aardig wat horor wc's bezocht, maar deze was pikke donker, met een emmertje water en geen wc papier. Toch de boel maar laten lopen, wat moet je anders? Broek vol is ook zo wat.... Echt geen idee hoe ze dat hier doen? Het water is bedoeld om je billen te wassen, maar hoe doe je dat als je je broek half omhoog hebt? Die wordt klets nat, om maar niet te denken dat je dit met je handen moet doen! Ik voelde me vreselijk!

Gelukkig weer goed gekomen met een schone douchebeurt. Opgedirkt om naar de Borneo bar te gaan, waar een life band was. We hadden daar met Debi en haar vriendin Kath afgesproken. De twee vriendinnen zijn zo uit het decor van Mammamia gerukt en zitten vol met zelfspot. Rond 10 uur zijn we nog naar Cassablanca gegaan om helemaal los te gaan, nou dat is gelukt! Super gezellig en we hebben een heerlijke avond gehad!

1. Suus:
    13 juni 2019
    Goede actie om schildpadjes te adopteren! 😘
  2. Jorica:
    13 juni 2019
    Ooo Ingrid wat weer een gedoe en wat herkenbaar met die ellendige darmen 🥴🥴🥴
  3. Coby:
    13 juni 2019
    Ja ja hij was binnen!!!(blog) wat schattig met die schildpadjes!!heb jij hem naar Jayden vernoemd Miek??kanjer kan niet missen!! Sailor ook heel grappig!!Ing wat zal je het benauwd gehad hebben!!zoiets zou ook iets voor mij kunnen zijn!! Het gaat opschieten voor jullie meiden!!nog lekker genieten hoor!!!dikke kus!
  4. Tineke Devries:
    14 juni 2019
    Des te blijer ben je thuis met je eigen toilet Hahaha