Dag 1 en 2 Amsterdam - Ubud

3 juni 2019 - Ubud, Indonesië

We hebben een prima vlucht gehad met Singapore Airlines. Goede service en luxe aan boord, maar wat duurde het lang! We zeiden al tegen elkaar, je moet wel echt verliefd worden op Bali om nog eens terug te keren.....

We hadden thuis al een chauffeur geregeld die ons vanaf het vliegveld in 2 uur uur meteen naar het hotel in Ubud heeft gebracht. Al met al 30 uur onderweg geweest.

Gelukkig werden we verrast met een verse meloensmootie en een mooie kamer in het Ubud Terrace hotel. Alles in Balinese styl en prachtige groene tuin met zwembad' hier houden we het wel vier nachten vol!

Bijna naast ons hotel ligt het Monkey Forest, hier zijn zo'n 600 makaken apen de baas en mag je als mens een kijkje bij hen komen nemen in het bos met 1500 verschillende bomen. We wisten van tevoren dat de apen geen beste reputatie hebben en hadden alleen de camera en water meegenomen, maar alsnog fouilleren de apen je als je even niet oplet. Ze zijn erg brutaal en slim, ze voelen in je zakken of er iets in zit wat eetbaar is of hun interesse heeft. Binnen enkele minuten was Mo haar flesje water gejat en draaien ze de dop er af, om te kunnen drinken, de donderstenen! We zagen dat bij iemand het paspoort uit de rugzak werd gejat en in stukken gescheurd werd. Aanstekers zijn hun favoriet. Ze hadden een doosje tampons van iemand gepakt, erg grappig om te zien wat ze er mre deden, ze werden helemaal uitgeplozen. Gelukkig wordt er op gelet dat het geen gevaar opleverd voor de apen en wordt er meteen ingegrepen als het nodig is. Het bos is heel mooi en lekker voor afkoeling, leuk zo op onze eerste dag!

We waren heel moe, maar waar knap je echt van op? Een Balinese massage!  Het is ons goed bevallen en hebben ons voorgenomen om dit ritueel dagelijks te doen.

Vanavond gezellig een pizza en springrolls gegeten, nu vroeg op bed om even goed bij te slapen....