Dag 6. Bali naar Nusa Lembongan

7 juni 2019 - Nusa Lembongan, Indonesië

We zouden vanmorgen om 11.00 uur van het hotel opgehaald worden om vanuit de haven van Sanur naar het eiland Lembongan te varen. We hadden onze tassen al gepakt en wilde nog even van een uitgebreid ontbijtje genieten. Om 9.30 uur bestelde we heerlijke omelet, french toast en pancake. Mo nam net haar eerste slok cola toen de taxichauffeur ons kwam ophalen. Wat bleek? De boot vertrok om 11 uur! Dus gauw uitgecheckt en koffers van de kamer opgehaald. We kregen ons ontbijtje mee voor onderweg en gingen op weg. Het was weer megadruk op de weg en kwamen na een uurtje bij de boot aan.

Tickets opgehaald en kregen een sticker opgeplakt. We moesten onze schoenen uit omdat er geen aanlegsteiger was en we door het water heen op de boot moesten klimmen. Onze reistassen werden op de boot getilt met 3 bovenop elkaar, terwijl wij moeite hadden om ons ene tasje droog te houden. Hier kennen ze geen fysieke belasting of arbo wet! We waren verbaasd over het heldere water en genoten van het uitzicht op de boot.

Na een uur varen kwamen we op Lembongan aan en was het weer hetzelfde ritueel, broek omhoog en door het water aan land. We werden in een truck geladen met onze bagage en bij ons hotel afgezet. Onderweg keken Mo en ik elkaar al een paar keer aan, wat een ouwe bende en troep. Alsof we 100 jaar terug in de tijd waren beland. De hotels waar we tussendoor stopten, slaakte we een diepe zucht dat we daar niet heen hoefde. We reden door, vlakbij Mushroom beach en kwamen in het paradijsje wat Damara heet! Wat een prachtig plekje en gastvrije eigenaresse. Het hotel heeft 10 losstaande luxe huisjes rondom een heerlijk zwembad. De badkamer is buiten en echt in Balinese sfeer. Overal weer wierrook en bloemen.

Vanmiddag lekker genoten van het zwembad, waar verder niemand te bekennen was. Er zitten een aantal chinezen in ons hotel en die willen geen zonlicht op hun huid en pakken zich volledig in van kop tot teen. Ze smeren zich zelfs in om bleker te lijken. Vanavond naar het strand gewandeld en romantisch met uitzicht op zee gegeten. We bleven foto's maken! Zo mooi en de tropical vibe van dit eiland voel je door je hele lijf! Hier gaan we het nog wel even uithouden!

1. Diana:
    7 juni 2019
    Ik had wel zo’n ingepakte Chinees willen zien 🎎 hihi...
  2. Coby:
    7 juni 2019
    Het is wel heel erg naae daar he??,ik heb met jullie te doen!!alle dagen zon bah!! Stranden bah!al die nieuwe plekken ontdekken Bah!!ik zou direct naar huis willen!!!wens jullie heel veel sterkte daar!!!!